יצרנית הרכב האמריקנית פורד חשפה גרסאות שטח חדשות של הטנדרים הגדולים מסדרה F (דגמי Heavy Duty), הנמכרים בישראל בגרסאות F-250 ו-F-350. לדגמי השטח ניתן השם "טרמור" (Tremor, רעידה או צמרמורת), והם יתחרו בגרסאות הפאואר וואגון (Power Wagon) של ראם, שלא מוצעות בישראל. מחברת דלק מוטורס, יבואנית פורד, נמסר כי שיווק הטרמור בישראל נמצא בבחינה.

גרסאות השטח החדשות מצוידות במנוע V8 בנזין בנפח 7.3 ליטר או טורבו-דיזל בנפח 6.7 ליטר (איתו משווקים ה-F-250 ו-F-350 בישראל). שני המנועים משודכים לתיבת עשרה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה הכוללת דיפרנציאל אחורי ננעל וקדמי מוגבל החלקה מתוצרת דנה.

הטרמור כולל הגבהה של יותר מחמישה ס"מ ומרווח גחון של יותר מ-27 ס"מ. יחד עם פגוש קדמי שונה לרכב השטח זווית גישה של 31.65 מעלות ונטישה של 24.51 מעלות. כושר הצליחה של מעבר מים עומד על קרוב ל-84 ס"מ.



לצד ההגבהה, פורד סדרה F טרמור מציע גם צמיגי שטח ענקיים ("35), מדגם גודייר רנגלר דוראטראק, שעוטפים חישוקי "18 בצבע שחור-מט. יש גם מתלים משודרגים עם קפיצים ובולמים ייעודיים. על-פי פורד, למרות שיפורי השטח הנרחבים, הטנדרים יציעו כמעט את אותו כושר העמסה וגרירה כמו הגרסאות הרגילות.

פורד מציגה: טנדר שטח קשוח


ומה עם שיווק בישראל? מחברת דלק מוטורס נמסר כי תחילת ייצור דגמי סדרה F החדשים יתחיל בארה"ב לקראת סוף השנה, ואלו יגיעו לארץ ברבעון הראשון של 2020. ביבואנית מוסיפים כי "איפיון הדגמים שיגיעו לישראל לא הושלם ועל כן אין עדיין פרטים לגביהם. שיווק כל חבילה שפורד מציגה, כולל חבילת הטרמור, נשקלת בחיוב, אך מכיוון שהפרטים המלאים עליה עדיין חסרים, אין באפשרותנו להשיב בחיוב או שלילה בקשר להגעתה לארץ".